Oferta

Księgowość małych i średnich firm

Biuro rachunkowe LIBROMANIA świadczy kompleksową usługę księgową oraz kadrowo-płacową dla małych i średnich firm. Doceniamy pracę przedsiębiorców i doskonale rozumiemy to, że wśród licznych obowiązków nie znajdują oni czasu na prowadzenie dokumentacji. Polecamy się do prowadzenia księgi przychodów i rozchodów, ryczałtu, rejestrów VAT i rozliczeń z ZUS-em.

Zakres naszych usług obejmuje:

Prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów:

  • księgowanie dokumentów.
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia,
  • sporządzanie i przekazywanie w formie elektronicznej do właściwego urzędu rocznych rozliczeń podatkowych,
  • prowadzenie dokumentacji i rozliczeń ZUS Przedsiębiorcy,
  • zakładanie i likwidacje działalności.

Prowadzenie ewidencji dla ryczałtu:

  • księgowanie dokumentów do ewidencji przychodów,
  • wyliczanie zaliczek podatku dochodowego,
  • sporządzanie i przekazywanie w formie elektronicznej do właściwego urzędu rocznych rozliczeń podatkowych,
  • prowadzenie dokumentacji i rozliczeń ZUS Przedsiębiorcy,
  • zakładanie i likwidacje działalności.

Prowadzenie rozliczeń VAT:

  • prowadzenie rejestrów VAT sprzedaży i zakupu;
  • prowadzenie rozliczeń VAT przy sprzedaży i zakupach wewnątrzwspólnotowych (WNT, WDT),
  • sporządzanie i elektroniczna wysyłka deklaracji VAT-UE,
  • sporządzanie i elektroniczna wysyłka raportu VAT_JPK,
  • sporządzanie i elektroniczna wysyłka deklaracji VAT-7 i VAT-7K.

Obsługa kadrowo - płacowa:

  • przygotowywanie i przekazywanie do ZUS zgłoszeń do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego osób zatrudnionych,
  • sporządzanie miesięcznych list płac,
  • obliczanie miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy od osób zatrudnionych,
  • obliczanie miesięcznych składek oraz sporządzanie deklaracji ZUS i przesyłanie ich w formie elektronicznej do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,
  • sporządzanie oraz przesyłanie w formie elektronicznej do Urzędów Skarbowych obowiązujących deklaracji i rozliczeń (PIT-8AR, PIT-4R),
  • sporządzanie na koniec roku kalendarzowego: raportów RMUA, kart wynagrodzeń pracowników, informacji o uzyskanych przez pracowników dochodach oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy (PIT-11),
  • przygotowywanie niezbędnych dokumentów związanych z zatrudnieniem i zwalnianiem pracowników (w tym umowa o pracę; PIT 2, informacja dodatkowa o warunkach zatrudnienia, świadectwo pracy),
  • prowadzenie dokumentacji kadrowej (tzw. teczek osobowych).
  • prowadzenie ewidencji urlopów oraz innych przerw w wykonywaniu pracy.